Cinsel Agri Bozukluklari

1. Vajinismus : Vajen girisindeki kaslarin spazmi sonucu, cinsel birlesme girisiminin olanaksiz hale geldigi ya da son derece agrili oldugu durumdur. Kasilmalar cinsel birlesme girisimine kosut olarak ortaya çikmakta ve vajinismuslu kadin bu kasilmalar üzerinde kontrolü olmadigini düsünmektedir. Birincil tipte bir cinsel islev bozuklugu olup, uygun biçimde tedavi edilmezse yasam boyu sürebilir. Evlilik içi sorunlar tabloya eklenmemisse tedaviye iyi yanit vermektedir.
Vajinismus, birincil bir cinsel islev bozuklugu olmakla birlikte, nadiren vaginal travmalara, iyi yapilmamis epizyotomiye ya da tekrarlayici vaginal enfeksiyonlara ikincil olarak gelisebilir. Bu tür durumlarda cinsel birlesmenin agrili olmasi zaman içinde perine kaslarinda spazma neden olarak ikincil vajinismus sorununa yol açabilir.
Vajinismuslu kadinlarin çogunda vaginal penetrasyona iliskin korku vardir. Bu nedenle vajinismuslu kadinlar tampon kullanmaz ve jinekolojik muayeneden kaçinirlar. Zaman zaman da dogum yapmayla ilgili korkular yasarlar. Çogu, genital bölgelerinin çirkin ve rahatsizlik verici bir görüntüsü olduguna inanirlar. Vagenlerin çok küçük, penisin ise iri oldugunu düsündüklerinden cinsel birlesmenin agrili ve kanli olacagindan endise ederler. Vajinismuslu olgularda çogunlukla sinirli da olsa uyarilma ve orgazm yasarlar. Bu nedenle, cinsel birlesme saglanmasa da doyurucu bir cinsel yasam sürdürebilirler. Cinsel ilgi azalmasi ve orgazm bozuklugunun tabloya eklendigi durumlarda tedavi güçlesmektedir.

Vajinismus sorunu çözülmediginde, eslerinde erken bosalma, cinsel ilgi ve istek azalmasi ya da erektil yetmezlik gibi sorunlarin görülme sikligi oldukça fazladir.
Vajinismusda, profesyonel yardim, konuyu bilen, seks terapilerinin yani sira evlilik terapileri konusunda da deneyimi olan terapistler tarafindan verilmelidir.
Vajinismus sorunuyla ilgili bir baska gerçek, hekimlerin uygunsuz tedavi girisimleridir. Önerilen anestezik ve agri giderici pomatlar, hastanin agri duyacagina iliskin beklentilerini artirmakta, himenektomi ise psikoterapötik yaklasimlari olumsuz yönde etkilemektedir. Bu tür fiziksel girisimleri ya da ögüt verici olmaktan öteye gitmeyen ve terapistten daha çok “baba” tavrini andiran “psikolojik” yaklasimlarin yarari olmamakta, tersine kadindaki çaresizlik duygularini artirmaktadir. Sorunun özüne inmeyi amaçlayan psikoanalitik yönelimli yaklasimlar ise tedavisi aciliyet gerektiren vajinismus sorunun çözümünü geciktirmekte ve hastanin umutsuzluk ve çaresizlik duygularini pekistirebilmektedir.

2. Disparoni : Agrili cinsel birlesme anlamina gelir. Agri vagen girisinde hissediliyorsa etyolojide daha çok uyarilma eksikligi, vaginal infeksiyon ve Bartolin kisti gibi nedenler arastirilmalidir. Agri derin penetrasyonla artiyorsa etyolojide vaginal veya pelvik infeksiyonlar, over patolojileri ve endometriozis gibi organik nedenler aranmalidir. Agri cinsel birlesmenin süresi uzadikça azaliyor ve kayboluyorsa uyarilma eksikligi düsünülmelidir. Çünkü süre uzadikça uyarilmanin artmasina bagli vaginal lubrikasyon artar, vagen kaslari gevser ve agri kaybolur. Sürenin uzamasi agrinin siddetini azaltmiyor, tersine artiriyorsa organik nedenlerin bulunma olasiligi artar.

3.Agrili Bosalma ve Dispareni: Nadir görülen bir bozukluktur. Agrili ejakülasyon genellikle uretra, prostat ve mesane infeksiyonu gibi durumlarda olusur. Bu tür sorunu olan erkekler ejekülasyon sonrasinda peniste yanma hissinden yakinirlar. Agrili ejakülasyon veya ejakülasyon sonrasi olusan agri, erkegin ejakülasyonla ilgili kaygisi nedeniyle perine kaslarinda spazm olusmasina baglanmistir. Dispareninin nedeni çogunlukla fiziksel olup, lokal bir infeksiyon veya frenulum yirtiklari en sik nedenlerdir.

Etiketler

Gelin birlikte çözüm bulalım!

Online randevu almak için tıklayın